Vodič kroz Diseldorf, Njemačka - šta posjetiti?

April 27, 2017
Bez obzira da li ih posjećujem namjenski ili su mi samo usputna stanica, susret sa novim državama uvijek donosi posebno uzbuđenje. Iako radije volim da upoznam neki grad do detalja, ukoliko to nisam u mogućnosti, iskoristiću priliku da obiđem barem njegove ključne znamenitosti. Prilikom putovanja u Sjedinjene Američke Države, presjedanje u nekom od evropskih gradova je bilo neizbježno, ali nisam na to gledao kao na teret nego priliku da steknem nova iskustva i po cijeni jednog putovanja vidim dvije zemlje. Vodeći se prije svega ekonomskom računicom, izbor je pao na Diseldorf (njem. Dusseldorf), u kome sam u odlasku imao pauzu četiri, a u povratku čak devet sati.

Marktplatz, jedan od centralnih gradskih trgova


S obzirom da mi nije padalo na pamet da rizikujem propuštanje leta za Los Angeles, prilikom prvog slijetanja u Diseldorf vrijeme sam iskoristio za muvanje po aerodromu, obilazak duty free prodavnica i ručak. S druge strane, pauza od devet sati u povratku koja bi nekome zvučala kao noćna mora, meni je bila šansa da se prošetam kroz Diseldorf i upoznam sa ključnim atrakcijama. Nisam htio obilaziti grad potpuno naslijepo, pa sam se prije puta koliko toliko pripremio, odštampavši mapu sa označenim mjestima koja sam želio vidjeti, kao i uputstva sa google maps-a kako da dođem od aerodroma do centra grada.

Fontana/statua dječaka koji prave zvijezdu je zaštitni znak Diseldorfa

Po izlasku sa aerodroma mi je trebalo nekoliko minuta da se priviknem na novembarsku hladnoću, budući da sam prethodne tri sedmice proveo u Kaliforniji. Ogledao sam se oko sebe u nadi da ću pronaći automat za kupovinu karata, ali ga nije bilo. Vratio sam se do jedne od prodavnica na aerodromu i dobio informaciju da se karte kupuju u prevozu. U susret mi je dolazilo nekoliko autobusa, ali nijedan nije odgovarao broju koji sam ja imao zabilježen. Čekanje je potrajalo pola sata, a onda me je počela hvatati nelagoda. Po prvi put sam bio potpuno sam u stranoj zemlji, a orijentacija u prostoru mi nije jača strana. Srećom na aerodromu postoji wi-fi internet koji možete koristiti besplatno pola sata, što mi je bilo dovoljno da ponovo provjerim uputstva kako da stignem do centra i ispostavilo se da su moje upute pogrešne jer se vrste prevoza razlikuju u zavisnosti od dana i sata.

Bazilika Sv. Lamberta i Schlossturm na Burgplatzu

Shvatio sam da je autobus koji mi je bio potreban prošao već najmanje dva puta pored mene, pa sam požurio da ga ne propustim i treći put. Od vozača sam uzeo dnevnu kartu, koja je trebalo da važi za sve vrste prevoza, i platio je negdje između 5 i 6 eura. S obzirom da je do centra nemoguće doći bez presjedanja, pažljivo sam brojao stanice, jer nisam želio uprskati prvo samostalno snalaženje. Momenat presjedanja se podudario sa činjenicom da se autobus ispraznio, tako da sam prateći preostale putnike prešao na drugu stranu ulice, gdje se nalazila stanica za tramvaj i ukrcao se. Vožnja nije potrajala dugo, a nakon što sam stigao do stanice Heinrich-Heine-Alle, izašao sam iz tramvaja (metroa) i popeo se stepenicama na površinu. Bio sam u Njemačkoj po prvi put. Sam samcat. Bravo za mene.

Statue karijatida

S obzirom da se stanica nalazi faktički u centru, odmah sam ugledao lijepe zgrade koje su mi dale nagovještaj da u Diseldorfu ipak postoji nešto vrijedno za vidjeti. Zaputio sam se u neobaveznu šetnju prema obali Rajne, duž koje se nalazi promenada koju Nijemci neslužbeno zovu Rheinuferpromenade. Iako je šetalište izgrađeno još 1900., ono je svoj današnji izgled dobilo tokom devedesetih godina prošlog vijeka, kada je izgrađen tunel s ciljem da se trg Burgplatz rastereti saobraćaja. Šetalište povezuje Stari grad (Altstadt) sa modernim dijelom grada (MedienHafen) i sjedište je brojnih kafića i barova, te omiljeno mjesto za posmatranje rijeke. Nažalost u novembru je šetalište bilo potpuno pusto, a jedine aktivnosti su se odvijale na pripremama za božićni vašer na Burgplatz-u, pored visoke kule poznate kao Schlossturm.

Ulice Diseldorfa

Schlossturm je stara dvorska kula i predstavlja sjedište muzeja brodarstva, a cijena ulaznice je oko 3 eura. Nedaleko od kule nalazi se i gotička bazilika Sv. Lamberta. Ova katolička crkva je sagrađena u 13., a proširena u 14. vijeku, i predstavlja vjerovatno jednu od najstarijih građevina i zaštitni znak užeg gradskog jezgra. Dobila je naziv po Sv. Lambertu, biskupu Mastrihta koji je ubijen 705. godine u Liježu. Interesantno je da su tokom moje posjete po cijelom gradu bili u toku neki radovi, tako da sam mučio muku sa pokušajima da napravim kvalitetnu fotografiju. S obzirom da su se i oko crkve motali radnici, nisam se dugo zadržavao, pa sam nastavio dalje ka Oberkasseler mostu.

Koncertna dvorana

Na tom potezu sam naišao i na druge značajne građevine kao što su Breckner galerija, akademija umjetnosti i koncertna dvorana. Izvorno sagrađena kao planetarijum, koncertna dvorana danas važi za najljepšu u Njemačkoj. Godišnje ugosti preko 220 hiljada ljubitelja klasične muzike, kabarea i ansambala. Sa Oberkasseler mosta se pruža pogled kako na stari dio grada tako i na moderni dio grada, čiji je vjerovatno najprepoznatljiviji znak novog dijela grada Rheinturm, 240.5 metara visok betonski toranj iz 1981. godine u kome je smješten rotirajući restoran. 

Panorama modernog Diseldorfa

Modernu dizeldorfsku četvrt Medien Hafen krase izuzetni primjerci savremene arhitekture čiji su autori poznati svjetski arhitekti Gehry, Chipperfield, Coenen i drugi, međutim, ja sam bio daleko više zainteresovan za stari grad pa sam se tamo i vratio. Naredni trg koji sam odlučio posjetiti je Marktplatz, koji datira iz 14. vijeka i ujedno predstavlja srce starog grada. Njime dominira gradska vijećnica poznata i kao Rathaus, izvorno sagrađena 1570. godine, u kombinaciji baroka i neorenesanse. Centralni dio trga zauzima konjanički kip Johanna Wilhelma II, njemačkog vladara koji je živio na prelazu iz 17. u 18. vijek. 

Panorama Dusseldorfa

U jednom od uglova trga se nalazi i statua dječaka koji je prema legendi skupljao srebrnjake i donirao ih skulptoru Gabrielu Gupellu, kako bi mogao završiti Wilhelmov kip. Na trgu se održava i nekoliko festivala, među kojima i Diseldorfski karneval koji se trebao desiti samo dva ili tri dana nakon mog boravka tamo. Na trgu se krajem novembra održava i božićni sajam, gdje posjetioci mogu prisustvovati demonstraciji različitih zanatlija, kao što su puhači stakla i duboresci, a djeca uživati u vožnji karuselom i prazničnim poslasticama.

Akademija umjetnosti

Ostatak vremena koje sam imao na raspolaganju sam iskoristio za nasumični obilazak starog grada, usput nailazeći na brojne zanimljive statue i crkve. Jedan od zaštitnih znakova Diseldorfa je fontana sa statuom dva dječaka koji prave zvijezdu. Pravljenje zvijezde (njem. Radschlager) je jedna od najstarijih tradicija u Diseldorfu, ali se njeno nastajanje ne može precizno utvrditi. Kao najvjerovatniji začetak se navodi Worringenska bitka, nakon koje je Diseldorf stekao građanska prava. Svi su bili presretni, a posebno djeca koja su trčala i od radosti izvodila zvijezde. Postoje i druge predaje, a jedna od njih govori o svadbi na kojoj se pokvarila kočija, te je jedan dječak da bi spriječio katastrofu uskočio i pridržavao fijaker.


Neanderkirche, evangelistička crkva

Pješačka zona u starom gradu je krcata i najrazličitijim prodavnicama, od butika poznatih marki, pa do brojnih irskih pabova, suvenirnica i restorana. Neplanski sam čak obavio i mali shopping, te kupio nekoliko sitnica kao podsjetnik na ovu posjetu. S obzirom da su mi bili potrebni toalet i internet radi ukucavanja povratnih uputa, svratio sam u obližnji McDonald's, ali se ispostavilo da nemaju wi-fi, što bi otprilike bio prvi put u istoriji mojih posjeta dotičnom restoranu brze hrane da se tako nešto desi.

Marktplatz

Stoga mi je jedina nada bila da pokušam pronaći otključanu mrežu negdje na ulici, što mi je nakon kraćeg lutanja pošlo za rukom. Ostatak vremena sam iskoristio da još jedanput prošetam uz obalu Rajne, a zatim se zaputio nazad do metro stanice kako se ne bi desilo da propustim let. Diseldorf nudi i druge turističke atrakcije, za koje ja nažalost nisam imao dovoljno vremena, a najznačajnija među njima je svakako dvorac Benrath, udaljen oko 12-ak kilometara od centra grada. Ako ste u Diseldorfu za lijepog vremena, iskoristite priliku da prošetate i nekim od njegovih velikih zelenih parkova, kao što je Hofgarten, gdje možete uživati pored vještačkih vodenih kanala, koji se prostiru duž njega.

Jedna od interesantnih zgrada u Diseldorfu

Ovo možda nije bio najsveobuhvatniji vodič kroz Diseldorf koji ćete pronaći na internetu, ali je svakako dobra ideja kako da produktivno iskoristite layover i upotpunite putovanje obilaskom destinacije na koju se vjerovatno nikada ne biste namjenski zaputili. Da li ste nekada koristili pauze između letova za obilazak nekog grada? Kako vam se čini Diseldorf?

3 comments:

  1. Posjetiti Njemačku, pa čak i na layoveru, je uvijek dobra ideja. Bio sam u Düsseldorf-u kako sam i živio u Njemačkoj nekoliko godina. Bilzu je i Köln, kojeg svakako treba vidjeti. Lijep grad definitivno, a u kratko vremena si uspio dosta da vidiš i uslikaš :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo je vjerovatno jedan od gradova u koje se ne bih nikada namjenski uputio, zato je ovaj layover i bio dobra prilika da ga upoznam. :)

      Delete
  2. Živeo sam u Neu Isenbergu a radio u Frankfurtu na Majni. Dosta dobro poznajem Neu Isenburg.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.